sanatos la cap banner redone
sanatos la cap mobile scaled

Sănătos la cap” într-o lume nebună!

Dacă merg la psiholog înseamnă că sunt nebun?

Putem solicita sprijin, dar de ce totuși nu o facem?

Alina: Nu te văd prea bine de o vreme încoace. Ești tot timpul tristă, n-ai chef de nimic, stai toată ziua în pat și abia mai ai grijă de copilul tău. Cred că ți-ar prinde bine să mergi la un psiholog. Pe mine chiar m-a ajutat.

Ioana: Poftim? Nu sunt nebună! N-am nevoie să plătesc un necunoscut ca să-mi dea niște sfaturi. Pot să-mi rezolv problemele singură.

Alina: Nu spune nimeni că ești nebună, dar dacă te-ar durea spatele ai apela cu siguranță la un doctor. Pentru depresia cu care te confrunți, cea ai de gând să faci?

Îți sună cunoscut acest scenariu? În realitate, psihologia este foarte diferită de ceea ce vezi în filmele de la Hollywood.

Nu te lăsa purtat(ă) de prejudecăți!

Care este primul lucru care îți vine în minte când te gândești la cuvântul psiholog?

Printre cele mai frecvente răspunsuri se numără: tratament, slăbiciune, nebun, spital de boli mintale. De ce sunt aceste răspunsuri atât de frecvente? Psihologia a fost asociată în trecut cu spitalele de boli mintale. Oamenii se tem în continuare să solicite ajutorul unui specialist deoarece le este frică să nu fie etichetați ca nebuni sau bolnavi mintal de către cei din jur.

De cealaltă parte, de fiecare dată când spun cuiva că sunt psiholog primesc unul din cele două răspunsuri: „Trebuie să fii și tu nebună ca să intri în contact cu atâția nebuni!” sau „Poți să-mi spui la ce mă gândesc acum?”

Din nefericire, această stigmă chiar există. Dar de ce persistă? Din lipsă de informare, unele persoane nu înțeleg ce presupune psihoterapia și la ce ajută. O altă problemă majoră este dată de faptul că majoritatea persoanelor consideră că trebuie cu necesitate să-ți rezolvi problemele pe cont propriu.

NU lăsa părerile celorlalți să-ți limiteze șansa de a avea o viață mai bună!

Dacă totuși te confrunți cu această temere, nu trebuie să mergi noaptea la psiholog ca să nu te vadă nimeni. Sesiunile de terapie online pot fi o soluție eficientă, sigură și cu beneficii extrem de similare.

sanatos la cap 3 01

Care sunt gândurile nesănătoase pe care le avem când vine vorba de a cere
ajutor unui specialist?

Catastrofare vs. noncatastrofare

Este groaznic să am probleme (gând irațional și/sau inflexibil)

vs.

Este neplăcut să am probleme, dar cu toate astea, este o problemă extrem de frecventă în societatea actuală (gând rațional și/sau flexibil).

Toleranță scăzută la frustrare vs. toleranță crescută la frustrare



Nu suport să cer ajutorul nimănui (sunt irațional și / sau inflexibil)

vs.

Îmi displace să cer ajutorul cuiva, dar înțeleg că este un pas crucial pentru a mă simți mai bine (sunt rațional și flexibil).

Trebuie vs. vreau

Trebuie cu necesitate să mă descurc pe cont propriu (sunt irațional și / sau inflexibil)

vs.

Aș vrea să pot să mă descurc pe cont propriu, însă accept că în viață există probleme mai complexe care necesită o abordare din diferite puncte de vedere (sunt rațional și/sau flexibil).

Suprageneralizare


Nimeni nu mă poate ajuta

vs.

Chiar dacă eu îmi cunosc problemele cel mai bine, un psiholog poate să mă asculte și să-mi dea un sfat obiectiv.

Este normal ca uneori să ai astfel de gânduri murdare. Cu toate astea, este esențial să le conștientizezi, și să încerci să privești lucrurile într-o manieră mai flexibilă. Pentru a-ți da seama dacă modul în care gândești te ajută, este bine să-ți pui următoarele trei întrebări.

  • Ce dovezi am pentru gândul acesta?
  • Este vreo regulă logică pentru a gândi așa?
  • Mă ajută să gândesc așa?

Funcționează?

Cel mai probabil te-ai întrebat Oare chiar functioneaza terapia? Deși nu putem spune că funcționează în toate cazurile, în majoritatea situațiilor este foarte eficientă. Cât de eficienă este depinde în care măsură de gradul tău de implicare.

Pentru a avea rezultate cât mai bune este esențial să nu întârzii la ședințe, să comunici sincer și deschis cu cel care se află lângă tine pentru a te ajuta, să întrebi lucrurile care nu îți sunt clare (e dreptul tău deplin!), să participi activ la întâlniri și să faci ceea ce ai fost rugat să faci între ședințe.

Ca orice lucru, a merge la psiholog are avantaje și dezavantaje.

Avantajele mersului la psiholog

Dezavantajele mersului la psiholog

Ce fac dacă nu-mi place?

Poate motivul pentru care nu ai cerut încă ajutor se datorează grijii că nu-ți va plăcea. Vestea bună este că ai control total în a decide dacă vei continua terapia sau nu. Cu toate astea, înainte să renunți este bine să ai în vedere următoarele aspecte:

Uneori (în funcție de complexitatea problemei) durează până apar rezultatele dorite. Terapeutul poate să-ți ofere o estimare realistă cu privire la schimbările așteptate.

Nimeni nu te va interna într-un spital de psihiatrie fără consimțământul tău dacă problemele tale sunt mai severe (decât dacă devii un pericol pentru siguranța ta sau a celor din jur).

În încheiere, este foarte clar că cei care apelează la un psiholog nu sunt nici slabi, și nici nebuni. Din contra, dau dovadă de un caracter puternic, recunoscând că au o problemă și luând inițiativă pentru rezolvarea acesteia!

Chiar dacă ți se pare că doar tu te confrunți cu o astfel de problemă, NU EȘTI SINGUR.

Tu decizi dacă urmezi traseul lung (pe cont propriu) sau traseul scurt (ghidat de un specialist) pentru a-ți atinge obiectivele. Să știi când să cauți ajutor este cea mai mare favoare pe care ți-o poți face! 

Schimbarea stă în mâinile tale.

Gândindu-te că una din 3 persoane dezvoltă o tulburare psihică pe parcursul vieții, fiindu-i afectată funcționalitatea în plan familial, profesional și social, care sunt motivele pentru care nu ai apela la ajutorul un psiholog?

sanatos la cap chiromedica 2

Grija noastră principală este
sănătatea dumneavoastră

Grija noastră principală este sănătatea dumneavoastră

Grija noastră principală este sănătatea dumneavoastră