Str. Oltului nr.47, Cluj Napoca

PSIHOTERAPIA

Grija noastră este sănătatea dumneavoastră!

Grija noastră este
 sănătatea dumneavoastră!

Psihoterapia este un termen general folosit pentru a descrie procesul de tratare al tulburărilor de ordin psihologic. 

Psihoterapia este extrem de utilă pentru tratarea problemelor de sănătate mintală, printre care:
  • Tulburările de anxietate, cum ar fi tulburarea obsesiv-compulsivă (TOC), fobiile, tulburarea de panică sau tulburarea de stres post-traumatic (PTSD);
  • Tulburările de dispoziției, cum ar fi depresia sau tulburarea bipolară;
  • Dependențele, cum ar fi alcoolismul, dependența de droguri sau jocurile de noroc; Tulburările de alimentație, cum ar fi anorexia, bulimia sau mâncatul compulsiv;
  • Tulburările de personalitate, cum ar fi tulburarea de personalitatea dependentă, tulburarea de personalitate borderline etc. ;
  • Tulburările psihotice, cum ar fi schizofrenia;

Nu toate persoanele care beneficiază de psihoterapie sunt diagnosticate cu o boală mintală! Psihoterapia poate fi eficientă și în cazul unor probleme uzuale, care pot afecta pe oricine, spre exemplu:

  • Rezolvarea conflictelor de cuplu, sau a conflictelor din viața personală; Ameliorarea stresului resimțit;
  • A face față schimbărilor majore de viață, precum divorțul, moartea unei persoane dragi sau pierderea locului de muncă;
  • Gestionarea furiei sau a comportamentului pasiv agresiv;
  • Recuperarea în urma abuzurilor fizice sau sexuale; Rezolvarea problemelor de somn;

Scopul psihoterapiei este de a te ajuta să înveți cum să preiei controlul asupra propriei vieți și cum să răspunzi viitoarelor situații provocatoare într-un mod sănătos!

Când ai nevoie de psihoterapie?

Poate fi dificil să recunoști când este cazul să discuți cu un profesionist. Din acest motiv, mai jos îți sunt prezentate câteva semen cheie care arată că e timpul să iei legătura cu un psihoterapeut:

  • Problema cu care te confrunți îți cauzează suferință sau perturbări semnificative în viața ta (școală, muncă, relații etc.)
  • Încerci să faci față problemelor prin modalități nesănătoase sau chiar periculoase. Dacă fumezi, bei, mănânci în exces pentru a trece peste problemele tale.
  • Prietenii și familia sunt îngrijorați de bunăstarea ta.
  • Nimic din ceea ce ai încercat până acum nu te-a ajutat

Cât durează?

În general, psihoterapeutul tău îți va cere să participi la 1 ședință de psihoterapie pe săptămână, cu o durată de 45 până la 60 de minute.

Numărul de ședințe de care ai nevoie, precum și frecvența întâlnirilor depinde de diverși factori, printre care:

  • Tipul problemei cu care te confrunți;
  • Severitatea simptomelor;
  • Cât timp a trecut de la debutul problemelor tale;
  • Cu cât de mult stres te confrunți în prezent;
  • Cât de mult interferează problemele tale de sănătate mintală cu calitatea vieții de zi cu zi;
  • Cât sprijin primești de la membrii familiei și de la cei din jur;
  • În majoritatea cazurilor psihoterapia durează 2-3 luni. Cu toate acestea, uneori poate dura un an sau mai mult. Psihoterapeutul te va informa în urma unei evaluări cu privire la numărul aproximativ de întâlniri de care ai nevoie pentru a scăpa de problemele cu care te confrunți.

    După remedierea problemelor, noi recomandăm întâlniri de întreținere cu o frecvență lunară (sau o întâlnire la 2 săptămâni), pentru a maximiza rezultatele obținute și pentru a evolua continuu.

    Cu excepția unor circumstanțe extrem de rare, conversațiile cu psihoterapeutul tău sunt 100% confidențiale. Acesta poate trece peste confidențialitate dacă există o amenințare imediată la adresa siguranței (tale sau a altcuiva).

    Ce se întâmplă în timpul ședințelor de psihoterapie?

    Imaginează-ți psihoterapia ca un parteneriat.
    Fii deschis(ă) și sincer(ă). Succesul depinde de disponibilitatea ta de a-ți împărtăși gândurile, sentimentele și experiențele, cât și de a lua în considerare noile perspective spre care ești ghidat în cadrul ședințelor.

    Nu îți face griji dacă îți va fi mai greu la început să-ți expui sentimentele. Treptat, vei câștiga tot mai multă încredere și confort față de ghidul tău psihoterapeutic. Acesta te va îndemna să implementezi în viața ta de zi cu zi tot ce înveți în timpul ședințelor de psihoterapie.
    Dacă simți că anumite tehnici sau modalități de intervenție nu ți se potrivesc, este foarte important să-ți transmiți punctul de vedere. Nu te aștepta la rezultate instantanee. Rezolvarea problemelor emoționale poate fi dureroasă uneori și poate necesita o muncă grea. Este posibil să fie nevoie de mai multe sesiuni înainte să începi să vezi roadele acestui parteneriat.

    Nu uita, psihoterapia este ca un puzzle, adaptată constant nevoilor tale!

    Noi credem în oameni și în evoluție continuă! Suntem aici să te ajutăm să-ți recapeți echilibrul și sănătatea psihică!

    Grija noastră principală este
    sănătatea dumneavoastră

    Grija noastră principală este sănătatea dumneavoastră

    Grija noastră principală este sănătatea dumneavoastră

    Ultimele noutăți

    Ce este furia

    Ești prea furios? Controlează-ți furia înainte să te controleze ea pe tine! Ești prea furios?…
    error: Content is protected !!