Str. Oltului nr.47, Cluj Napoca

Postura corectă

Tu cum îți menții postura corectă?

Deseori auzim că o postura corectă este esențială pentru o sănătate bună.

Recunoaștem postura defectuoasă atunci când o vedem și știm că este rezultatul unor obiceiuri nepotrivite pe parcursul anilor.

Este evidentă la cei mai mulți adulți. Puțini oameni înțeleg cu adevărat importanța și necesitatea unei posturi corecte.

Totuși…ce este postura?

Postura este poziția în care ne menținem corpul în timp ce stăm în picioare, în poziția șezut sau întinși.

Postura corectă este alinierea fiziologică a părților corpului, susținută de musculară.

Fără postură și mușchii care o controlează, noi pur și simplu am cădea pe pământ.

De regulă, nu menținem în mod conștient o postură normală.
În schimb, anumiți mușchi fac asta pentru noi și nu trebuie nici măcar să ne gândim la asta.

Există mai multe grupe musculare care sunt extrem de importante în menținerea posturii.

În timp ce ligamentele ajută la menținerea oaselor împreună, mușchii posturali, atunci când funcționează corect, împiedică forțele gravitaționale să ne împingă în față. Musculatura posturală ne menține postura și echilibrul în timpul efectuării mișcărilor.

postura corectă

De ce este importantă postura corectă?

Postura corectă ne ajută să stăm în picioare, să mergem și să ne așezăm.

Aceasta este benefică în special în următoarele situații:

• Ajută la menținerea oaselor și articulațiilor în alinierea corectă, astfel încât mușchii noștri să fie utilizați corect. Se reduce astfel uzura anormală a suprafețelor articulare care ar putea duce la artrită degenerativă și la dureri articulare.
• Reduce stresul asupra ligamentelor care țin articulațiile vertebrale împreună, minimizând posibilitatea de accidentare.
• Permite mușchilor să lucreze mai eficient, permițând corpului să utilizeze mai puțină energie și, prin urmare, împiedică oboseala musculară.
• Ajută la prevenirea întinderilor musculare, a afecțiunilor de suprasolicitare și chiar a durerilor de spate și musculare.
Pentru a vă menține postura corectă, trebuie să aveți flexibilitate și o forță musculară adecvată.

De asemenea, mișcarea normală a articulațiilor în zona coloanei vertebrale și mușchii posturali eficienți care trebuie să fie echilibrați pe ambele părți ale coloanei vertebrale, conduc la menținerea unei posturi corecte.

În plus, trebuie să conștientizați obiceiurile posturale de acasă și de la locul de muncă și să depuneți eforturi pentru a le corecta, dacă este necesar.

postura corectă cluj chiromedica

Consecințele posturii incorecte

Postura defectuoasă poate duce la o presiune excesivă asupra mușchilor și poate chiar să îi facă să se relaxeze (atunci când postura defectuoasa este menținută în anumite poziții pentru perioade lungi de timp).

De exemplu, puteți observa acest lucru în mod obișnuit la persoanele care se apleacă de la mijloc pentru o perioadă lungă de timp la locul de muncă.

Mușchii lor posturali sunt mai predispuși la leziuni și dureri de spate.

Există mai mulți factori care contribuie la o postură defectuoasă.
Cei mai frecvenți factori sunt stresul, obezitatea, sarcina, mușchii posturali slabi, mușchii anormal de tensionați și pantofii cu toc înalt.
În plus, flexibilitatea redusă, un mediu de lucru deficient, o postură incorectă de lucru și obiceiurile nesănătoase de ședere și de stat în picioare pot, de asemenea, contribui la poziționarea necorespunzătoare a corpului.

Pot să-mi corectez postura?

Într-un cuvânt, DA.
Amintiți-vă, totuși, că problemele posturale de lungă durată vor avea nevoie de mai mult timp pentru a fi corectate, decât cele de scurtă durată. Asta deoarece, de cele mai multe ori articulațiile s-au adaptat la postura dumneavoastră defectuoasă de lungă durată.

Conștientizarea propriei poziții și cunoașterea posturii corecte vă vor ajuta să vă corectați în mod conștient.

Prin practică, postura corectă de a sta în picioare, de a sta așezați și de a sta întinși va înlocui treptat vechea dumneavoastră postură.

Chiropractorul vă poate ajuta cu postura corectă, inclusiv recomandând exerciții pentru a vă consolida mușchii posturali de bază.
El vă poate ajuta, de asemenea, să alegeți posturile adecvate în timpul activităților dumnevoastră, ajutând la reducerea riscului de accidentare.

Cum să stau pe scaun corect?
• Țineți picioarele pe podea sau pe un suport de picioare, în cazul în care nu ajung la podea.

• Nu vă încrucișați picioarele. Gleznele ar trebui să fie în fața genunchilor.

• Păstrați un mic spațiu între partea din spate a genunchilor și partea din față a scaunului.

• Genunchii trebuie să fie la nivelul sau sub nivelul șoldurilor.
• Reglați spătarul scaunului pentru a vă sprijini spatele în partea inferioară și mijlocul spatelui sau utilizați un suport pentru spate.

• Relaxați-vă umerii și păstrați-vă antebrațele paralele cu solul.

• Evitați să stați în aceeași poziție pentru perioade lungi de timp.

Cum stau în picioare în mod corect?

• Țineți picioarele la distanța umerilor.

• Lăsați mâinile să atârne în mod natural pe lângă corp.

• Stați drept și înalt cu umerii trași înapoi și privirea orientată înainte.
• Încordați abdomenul.

• Țineți nivelul capului – lobii urechilor trebuie să fie în linie cu umerii. Nu vă împingeți capul înainte, înapoi sau în lateral.

• Balansați-vă greutatea de la degetele de la picioare la călcâi sau de la un picior la altul, dacă trebuie să stați mult timp.

Care este poziția potrivită de a sta întinși?

Găsiți obligatoriu salteaua potrivită pentru dumneavoastră. 

În timp ce o saltea fermă este în general recomandată, unele persoane consideră că saltelele mai moi reduc durerile de spate. Chiropractorii CHIROMEDICA Health & Wellness Center recomanda salteaua mai tare pentru reducerea durerilor de spate, dar confortul dumnevoastră este mai important.

• Dormiți cu capul pe o pernă. Sunt disponibile perne speciale pentru a vă ajuta cu menținerea unei posturi corecte. Postura poate fi influențată negativ de poziția de dormit.

• Evitați să dormiți pe burtă.

• Dormind pe o parte sau pe spate este mai folositor pentru evitarea durerilor spatelui. Dacă dormiți pe o parte, puneți o pernă între picioare. Dacă dormiți pe spate, țineți o pernă sub genunchi.

postura corectă

Nu mai aștepta, fă-ți o programare
chiar acum!

Nu mai aștepta,
fă-ți o programare
chiar acum!
error: Content is protected !!